20 Mayıs 2012 Pazar

Elmalı Tart


Ben diyetteyim, yiyemiyorum.Neden mi, 30 Haziranda kardeşimin düğünü var. ACİLLL ZAYIFLAMAM LAZIM.  Eşim de süper bir fikir üretti, sen canın ne çekiyorsa yap ben senin yerine de yerim diye. Yazık, ben diyetteyim diye, o da diyete yakın yaşıyor. Canı çekti heralde, ben de kabul ettim. Bu muhteşem fikirle, benim irademin sınırlarını bayağı bir zorladık, hatta zorlamaya devam ediyoruz.

Tarif SOFRA DERGİSİ nisan sayısından.

Malzemeler:

2 su bardağı un
125 gram oda sıcaklığında margarin
4 çorba kaşığı şeker
1 adet yumurta+1 adet yumurtanın sarısı üzerine sürülecek
1 çorba kaşığı soğuk su
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya

Harç için:
yarım kg yeşil elma
1 çorba kaşığı margarin
3 çorba kaşığı toz şeker
100 gr kuş üzümü
2 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 çay kaşığı tarçın

Üzeri için pudra şekeri

Harç için, elmaları soyup dilimleyin. Derin bir tavada margarin ve toz şekeri de ilave ederek elmalar hafif yumuşayana dek pişirin. Üzüm, fıstık ve tarçını da ekleyip bir kaç dakika soteleyin. Soğumaya bırakın.

Tart hamuru için unu geniş bir kaba alıp, ortasını havuz biçiminde açıp malzemeleri ekleyin ve yoğurun.Buzdolabı poşetine koyup buzdolabında 1 saat dinlendirin. Kafes için bir parça ayırıp kalan hamuru tart kalıbı büyüklüğünde açın. Yağlanmış tart kalıbına kenarlarını da kaplayacak şekilde yerleştirin. Üzerine harcı ekleyip kafesle kaplayın. Kafesin üzerine 1 yumurta sarısı sürüp 180 derece önceden ısınmış fırında 30-35 dak pişirin. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpip servis yapın.



Ben tarçını yanlışlıkla 1 tatlı kaşığı koymuşum. Yine de yiyenlerden tam not aldı. O kadar cezbedici görünüyor ki kalan son kırıntıları ağzıma atmamak için zor dayandım. Ama pes etmek yok diyete devam :)) Size afiyet olsun....

4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. yiyebilenlere afiyet olsun :((

      Sil
  2. Heey bu nefis olmuş. Yalnız dikkatini çekerim ne kekte ne tartta size gelenler içinde adım geçiyor, bozuluyorum amaaaa :)) neyseki kalanlardan tadına bakma fırsatımız oluyorda böyle ekrana ekmek banmak zorunda kalmıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakkını ayırıyorum hep kardeşim, ama bu tamamen tesadüf olmuş. Bu cumartesi de sana özel bir çalışma yaparım :))

      Sil