19 Nisan 2012 Perşembe

Akdeniz Tavuğu ve Bahar Pilavı





Tariflerime aralıksız devam ediyorum :)) İki pratik lezzet, hem görüntüleri afilli hem de lezzetleri. Dün akşamki menümüzdü kendileri. Akdeniz tavuğunu, tavuktan pek hazzetmeyen eşime nasıl değişik birşekilde sunabilirim diye ararken burada bulmuştum. Orjinal tarifte bütün but kullanılmış ben baget kullandım

AKDENİZ TAVUĞU İÇİN MALZEMELER:
5-6 parça kemiksiz baget
4 kaşık yoğurt
3 tatlı kaşığı salça
2 diş sarımsak
1 çorba kaşığı zeytinyağ
1 çay kaşığı kırmızı biber
1/2 çay kaşığı karabiber
tuz

Bagetleri yıkayıp kuruluyoruz. Sonra tüm malzemeleri karıştırarak yaptığımız sosun içinde 2 saat dinlendiriyoruz. Sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alıp 200derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Ben sabahtan hazırlayıp buzdolabına attım, akşam işten gelince çıkardım. 2 saatten oldukça fazla dinlendi yani :)) yarım saatte de pişti. Kendim yaptım diye söylemiyorum, harika olmuş yani. Bir de biraz acısı belirgin olmuştu, hımmm süper:)) Biz çok sevdik.

BAHAR PİLAVI  İÇİN MALZEMELER:
1 su bardağı pirinç
1-2 tane küçük boy havuç
1 çay bardağı bezelye
1 çay bardağı mısır konservesi
1 tutatm dereotu
tereyağ, tuz, su

Pirinci ıslatıp, nişastasının çıkmasını sağlayın.Tereyağını eritip süzülmüş pirinçleri kavurun. Pirinçler kavrulunca tavla zarı formunda doğradığınız havuçları ekleyin. Şöyle bir çevirin. Bezelyeyi ekleyin. Üzerini 2 parmak geçecek kadar sıcak suyunu ve tuzunu da ekleyip, kısık ateşte pişmeye bırakın. Suyunu tamamen çekmeden mısırı da ekleyin. Suyunu çektikten sonra havlu kağıt kapatıp demlenmeye bırakın. Servis etmeden önce ince kıyılmış dereotunu ekleyip karıştırın.

Afiyet olsun ...


6 yorum:

  1. hımm... deneyelim bakalım güzel görünüyorrr hızına yetişemiyorum maşallah

    YanıtlaSil
  2. sizin yanınızda lafı mı olur, daha bi fırın ekmek pişirmem gerek

    YanıtlaSil
  3. tabağın üstündeki desenle pilav aynı olmuş, çok da hoş durmuş :) eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. :)) HİÇ BUNU DÜŞÜNMEMİŞTİM, AFİYET OLSUN :))

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar çok güzel bir blog keşfettim neden daha önce farkedememişim şalşırdım. tariflerinin anlatımınız çok hoş ve samimi. fırsat buldukça geriye doğru infceliyorum . güzellikleri paylaşmak üzere sevgilerimi bırakıyorum. bahar pılavını deneyeceğim tam benim göz ve damak zevkime uyan bir ğpilav olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Fırsat buldukça denediklerimi paylaşmayı seviyorum.
      Sevgiler...

      Sil