10 Ekim 2012 Çarşamba

Zeytinli Biscotti ve Karışık Sebzeli Salata



Haftasonu hem cumartesi hem pazar misafir ağırladım. Seviyorum ben misafir ağırlamayı, sofra kurmayı, sonrasında övgü almayı :)) Evet kabul ediyorum yoruluyorsun ama ben çok zevkle yoruluyorum, nasıl olabiliyorsa :)) Yemek yapmaktan, mutfakta zaman geçirmekten mutlu oluyorum. Gerçekten bir terapi oluyor. Çünkü seni anda tutuyor. Kafandaki iyi kötü ne varsa sıyrılıyorsun sadece o anda yaptığın şeyi düşünüyorsun. İşte en güzel terapi, anda kalmak. Psikolojik çözümlemeyi bitirelim ve gelelim cumartesi günkü soframıza....

Cumartesi yılların dostları bizdeydi. Çocukluk değil bebeklik arkadaşlarım, ellerinde büyüdüğüm teyzelerim geldiler, beni çooookkk mutlu ettiler. Biz çocukken her ay birinde akşam yemeği için toplanılırdı, çoluk çocuk, cümbür cemaat, 6 aile. Düşünebiliyormusunuz her aile için min. ikiden başlayan çocuk sayısıyla o hengameyi. Ama çok güzeldi, ben o günleri iple çekerdim. Haahha eminim annemler de ertesi günü iple çekerlerdi :)) Çünkü aramızda yaramazlığı tavan yapan arkadaşlar vardı. Küçük bir örnek; yoğurt kutusunun içine kola, fanta, karabiber, ketçap, mutfakta bulunabilecek ne varsa karıştırılıp, arkadaşın giysi dolabının içine tıkılması gibi. Valla hiç ben bunlara bulaşmadım. Bazılarımız usluydu :)) Şu anda düşünüyorum bunu bir çocuk benim evimde yapsa heralde annesine bayağı bir sevgilerimi gönderirim :))

İşte ben cumartesi günü misafirlerimle harika bir gün geçirdim, diyorum ve duygusala bağlamadan sofraya geçiyorum:

Menüde

Peynirli Börek,

Narlı Ispanak Salatası









Kısır                                                                            Karışık Sebzeli Salata

Havuçlu Rulo                                                             Zeytinli Biscotti
İncirli cevizli kek










Acıbadem Pastası
İncir ve kayısı tatlıları


Karışık Sebzeli Salata

3 adet kabak
3 adet havuç
3 adet patlıcan
1 kavanoz mantar konservesi
1 kutu mısır
4-5 dal taze soğan
1/2 demet maydanoz
1/2 demet dereotu
Sosu için limon, zeytinyağ, kırmızı biber, nane, tuz

Sebzeleri küçük küpler halinde doğrayıp zeytinyağında ayrı ayrı soteliyoruz. Dikkat patlıcanları tuzlu suda bekletip acısını almayı unutmayın. Mantarları küçük doğruyoruz. Taze soğan, dereotu, maydanoz ince kıyıyoruz. Tüm sebzeleri, otları ve mısırı karıştırıyoruz. Sosu da ayrı hazırlayıp servisten önce ekliyoruz.

Zeytinli Biscotti

1 adet soğan
6 kaşık tereyağ
2 yumurta
2,5 su bardağı un
1/2 su bardağı siyah zeytin
1/2 su bardağı beyaz peynir
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı kekik
1/2 çay kaşığı tuz
1/4 çay kaşığı karabiber

1 kaşık tereyağ ile çok ince doğranmış ya da rondodan geçirilmiş soğanı soteliyoruz. Diğer tüm malzeme ile hamur yapıp ılınmış soğanı da ekliyoruz. Hamur ile 6cm eninde 30cm uzunluğunda bir rulo yapıp önceden 170dereceye ısıt ılmış fırında 30dakika pişiriyoruz. Sonra 2cm aralıklarla kesip, dilimlerin ön ve arka yüzlerininin de pişmesi için 5 dakika daha pişiriyoruz. Soğuduktan sonra servise hazır. Salataların yanına çok yakıştı. Tarifi Beyaz Fırından Yeni Çıkmış Kurabiyeler Kitabından.

Diğer tarifleri fırsat buldukça paylaşmaya çalışacağım. Herkese afiyet olsun.
Ah unutmadan finali de yine eski günlerdeki gibi Nadir Amca'nın nefis, ağızda dağılan, çıtır çıtır tatlıları ile yaptık. Offf mükemmeldi. Baklava Karaköy Güllüoğlu'nda yenir.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder