26 Eylül 2012 Çarşamba

SOMON İLE İKİ FARKLI TARİF


Biz somonu en çok dereotu ve taze soğanla marine edilerek pişirilmiş olarak yemeyi seviyoruz.
Kolay olduğu için de genellikle bu şekilde pişirmeyi tercih ediyorum. Calışan kadının zaman sıkıntısı malum :)) Pratik ve çok afilli bir ana yemek oluyor.

Bir kaç dal ince kıyılmış dereotu
bir kaç tane ince kıyılmış taze soğan
2-3 diş ezilmiş sarımsak
2-3 çorba kaşığı zeytin yağı
Biraz tane karabiber harmanlayıp somonları biraz bu karışımda bekletiyorum. Bazen vakit olmuyor bekletmiyorum :)) Sonra yağlı kağıt ile paket yapıp 200-220 derece fırında 10 dakika kadar pişiriyorum.

İkinci bir tarifi de tavsiye üzerine denedim ve o da çok güzel oldu ama biraz daha fazla vakit alıyor. Mantarlı domatesli sos hazırlayıp somonları bu sos ile yağlı kağıda yerleştirdim. Yine paket edip aynı ısıda pişirdim. Sos için 8-10 adet mantarı küçük doğrayıp zeytin yağında soteledim, içine biraz yeşil biber ve domates püresi ekleyip pişirmiştim. Yanında püreyle servis etmiştim. Değişik ve güzel bir ana yemek oldu.



2 yorum: