8 Haziran 2012 Cuma

ELMALI ÇİKOLATALI KURABİYE


Elmayı çok severim. İlkokulda  yerli malı haftalarında da beni her sene elma kılığına sokardı öğretmenim. Muhtemelen kıpkırmızı tombiş yanaklarımdı sebep. Kırmızılıktan pek eser kalmadıysa da tontişlikten ödün vermeden devam ediyoruz bakalım. Gerçi bu seferki dietim çok istikrarlı 4 haftayı bitiriyorum. 3-4 hafta sonra istediğim sonuca ulaşacağım inşallah. Ee yemediğim şeyleri niye mi yapıyorum. Hepsinin yeri var. Bu sefer ki Selda'ya gidiyor. Tatlım benim gelin oluyor evini yerleştiriyor.

Neyse gelelim tarife. Sofra dergisi nisan sayısından

Malzemeler:

2 adet elma
7 çorba kaşığı pudra şekeri
1 paket yumuşak margarin
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
2,5 su bardağı un
üzeri için damla çikolata ve pudra şekeri

Elmaların kabuklarını soyup rendeliyoruz. 2 çorba kaşığı pudra şekeri ile pişirip, soğumaya bırakıyoruz. Diğer malzemeler ile hamur yapıyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elimizde açıp ortasına 1 tatlı kaşığı elma harcından koyup kapatıyoruz. Yarım saat buzdolabında dinlendirdikten sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip, üzerlerine damla çikolata serpiyoruz. 150 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dak pişiriyoruz. Soğuduktan sonra pudra şekeri serpip servis ediyoruz.

Hepinize afiyet olsun

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder