30 Ağustos 2012 Perşembe

FINDIKLI TRUF


Söylemesi ayıp, memleketten çuvalla un geldi, öbür memleketten çuvalla fındık geldi. EEEE ne duruyosun kek yapsana, trufff yapsana oldum ben de :)) Vurdum kendimi keke kurabiyeye.

Truf için malzemeler:

1 paket çig krema
2 paket 80grlık bitter çikolata
1 baton kek, ufalanmış
1 çay kaşığı pudra şekeri
1/2 su bardağı iri doğranmış fındık
1/2 su bardağı ince çekilmiş fındık(süsleme için kullanılacak)

Çiğ kremayı kaynama noktasına kadar ısıtın.Çikolatayı içine atıp eritin. Pudra şekerini ekleyin. Ufalanmış keki ve fındıkları da ekleyin, karıştırın. Sonra bu karışımı bir kaç saat buzdolabında bekletin. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp ince çekilmiş fındığa bulayın.

İsterseniz içine hiç fındık koymayın, ya da ceviz, kuru meyve gibi başka malzeme koyun. Süsleme için kakao, fındık, fıstık, ceviz, hindistan cevizi, pasta süsü, ufalanmış kurabiye ne dilerseniz onu kullanın. Ooooo versiyonlar bol yapın da yapın işte, çok lezzetli, kahvenin yanına tek lokmalık harika bir ikram.

Haydi afiyet olsun...
ben şimdi gidiyorum bizim minik öyküye sözüm var papatya kurabiye süslüyeceğiz :))

4 yorum:

  1. benim yaptığım tarifin kekli olanı itiraf etmeliyim bu daha hoşuma gitti enfesti 2 tane yedim ellerine sağlık değişik versiyonlarını bekleriz artık aliştık

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun şeker,
    her geldiğim de bir versiyon yaparım zevkle
    zaten senin gibi bir ustadan bunları duymak beni çok önöre etti, öptüm

    YanıtlaSil
  3. adı bile beni benden aldı...bayılırım trufa....ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bayılıyorum, Disal, her cinsine, afiyet olsun :))

      Sil