16 Temmuz 2012 Pazartesi

VİŞNELİ LİMONLU KEK



Diyetteyim ya, canım tatlı ne varsa çekiyor. Normalde aklıma hiç gelmez, vişneli kek çekiyor. Pek sıklıkla yediğim birşey değil hani, hayatımda toplasan 2-3dür. Dayanamadım yaptım. Haaa haaa tabi ki yemedim. O son 3 kilo var ya, hala veremedim. Ama onlar inatçıysa ben onlardan inatçıyım.


Ben yiyemedim ama yiyenler gayet beğendi. Daha sık yapılacaklar listesine eklendi. İşte tarif:

Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı vişne

Şeker ve yumurtayı krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpıyoruz. Sonra diğer malzemeleri sırasıyla ekliyoruz. Yağlamış kek kalıbına boşaltıp, 180 derece önceden ısıtılmış fırında 45-55 dak pişiriyoruz.

Bu benim hindistan cevizli limonlu kek tarifim, hiç şaşmaz hep güzel olur, arada malzemelerde değişiklik denediğim oluyor. Vişneli kek tarifi arayacak vaktim yoktu, hindistan cevizi yerine vişne koydum, sonuç başarılı. Çok şekerli tatları sevmiyorsanız bu hafif mayhoş tadı çok seversiniz. Deneyin pişman olmazsınız :))






2 yorum:

  1. ben keke kek demem keki ben yemedikçe, ister vişneli olsun ister başka birşeyli :) yine tadına bakamayanlar listesindeyim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaaa, kek de üzüldü sana gelemedi diye zaten. Bi dahakine sana kahveye gelecekmiş kendisi :))

      Ben de dedim ki keke, üzülme, havuza girip püfür püfür serinleyenlere kek yok :))

      Sil