5 Temmuz 2012 Perşembe

BULGURLU KABAK YEMEĞİ



Bu yemeğe isim bulamadım. Diyet için uydurduğum, hem az kalorisi olsun hem de tok tutsun diye düşündüğüm, tam yaz mevsimine gidecek bir yemek. Üzerine de zevkinize göre sarımsaklı yada sade yoğurt ile gerçekten doyurucu oluyor. Biz de sarımsaklaş (sarımsaklı aş) diye bir yemek vardır. Genelde taze fasülye ile yapılır, bazen annem patlıcanlısını da yapar. Yoğurtla ohhh buz gibi yazın pek bir tüketiriz. Neyse işte biraz ona benzedi sanki. Kabaklı sarımsaklaş oldu. Aslında üstüne bu kadar yorum yapılacak bir yemek de değil de, ne zamandır yazmadım düğün
telaşına, çenem düştü işte. Dayısının düğün detaylarını pek katılamasa da öykücük verdi.Allah mutluluklarını daim etsin benim güzel kardeşlerimin. Bir yastıkta kocasınlar inşallah :))

Gelelim yemeğe:

1 kg kabak
1 adet soğan
2-3 diş sarmısak
1-2 yk zeytinyağı
1 tutan dereotu
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı kalın bulgur
tuz

Yapılışı klasik yemek : soğanı, sarımsağı, salçayı yağda kavuruyoruz. üzerine de soyulup küp doğranmış kabakları ekliyoruz. Bir çay bardağı kadar sıcak su ilave diyoruz. Kabaklar biraz pişince bulguru da ekleyip hafif sulu alana kadar pişiriyoruz. Altını kapattıktan sonra dereotu ile servis edebiliriz.Afiyet olsun

2 yorum:

  1. sana şööyle güzel bir yorum yazmak istedim sevgili ablacım ama bu yemek için bir yorum bulamadım:) yaz şöyle tadı tuzu yerinde bol kalorili bir tarif bak altına gelen yorumlara :)) şaka şaka ellerine sağlık yaz ve diet için ideal.

    YanıtlaSil